Key points are not available for this paper at this time.
OBJECTIVE: Experimental evidence supports an antineoplastic activity of marine ω-3 polyunsaturated fatty acids (ω-3 PUFAs; including eicosapentaenoic acid, docosahexaenoic acid and docosapentaenoic acid). However, the influence of ω-3 PUFAs on colorectal cancer (CRC) survival is unknown. DESIGN: Within the Nurses' Health Study and Health Professionals Follow-up Study, we prospectively studied CRC-specific and overall mortality in a cohort of 1659 patients with CRC according to intake of marine ω-3 PUFAs and its change after diagnosis. RESULTS: Higher intake of marine ω-3 PUFAs after CRC diagnosis was associated with lower risk of CRC-specific mortality (p for trend=0.03). Compared with patients who consumed <0.10 g/day of marine ω-3 PUFAs, those consuming at least 0.30 g/day had an adjusted HR for CRC-specific mortality of 0.59 (95% CI 0.35 to 1.01). Patients who increased their marine ω-3 PUFA intake by at least 0.15 g/day after diagnosis had an HR of 0.30 (95% CI 0.14 to 0.64, p for trend <0.001) for CRC deaths, compared with those who did not change or changed their intake by <0.02 g/day. No association was found between postdiagnostic marine ω-3 PUFA intake and all-cause mortality (p for trend=0.47). CONCLUSIONS: High marine ω-3 PUFA intake after CRC diagnosis is associated with lower risk of CRC-specific mortality. Increasing consumption of marine ω-3 PUFAs after diagnosis may confer additional benefits to patients with CRC.
Building similarity graph...
Analyzing shared references across papers
Loading...
Mingyang Song
Harvard University
Xuehong Zhang
Xinjiang Medical University
Jeffrey A. Meyerhardt
Pennington Biomedical Research Center
Gut
Harvard University
Massachusetts Institute of Technology
Brigham and Women's Hospital
Building similarity graph...
Analyzing shared references across papers
Loading...
Song et al. (Tue,) studied this question.
synapsesocial.com/papers/6a17145ac7240d1a707bfede — DOI: https://doi.org/10.1136/gutjnl-2016-311990