Key points are not available for this paper at this time.
Short-term trials have shown a reduction in liver fat when saturated fatty acids (SFAs) are substituted with polyunsaturated fatty acids (PUFA), or with low-glycemic carbohydrates. However, few cohort studies have been conducted to investigate the associations of replacing SFA and SFA-rich foods with different macronutrients and foods in more severe stages of liver disease; nonalcoholic fatty liver disease (NAFLD) cirrhosis and hepatocellular carcinoma (HCC).
Building similarity graph...
Analyzing shared references across papers
Loading...
Michael Fridén
Aarhus University Hospital
Eva Warensjö Lemming
Lars Lind
Preventive Cardiology
American Journal of Clinical Nutrition
Uppsala University
Building similarity graph...
Analyzing shared references across papers
Loading...
Fridén et al. (Fri,) studied this question.
synapsesocial.com/papers/68e68856b6db643587610648 — DOI: https://doi.org/10.1016/j.ajcnut.2024.05.018